ترکیبات آلی فرار

رای دهی:  / 0
ضعیفعالی 

 

 

 

ترکیبات آلی فرار (VOCs) به‌طور گسترده‌ای در محصولات مورد استفاده در منازل نظیر: رنگ‌ها، لاک الکل، چسب‌ها، مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده کاربرد دارند. همچنین سوختهای فسیلی از ترکیبات آلی تشکیل شده‌اند و هنگامی که در منازل و اماکن‌ ذخیره می‌شوند می‌توانند هیدروکربنهای فرار متصاعد نمایند. ترکیبات BTEX در بین ترکیبات آلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. تاثیر این ترکیبات بر روی سیستم تنفسی و ریه انسان هنگام مجاورت افراد با ترکیبات BTEX به اثبات رسیده است.در این تحقیق‌ میزان ترکیبات BTEX در داخل اماکن مورد سنجش قرار گرفته و نتایج به دست آمده با استاندارهای موجود مقایسه شده است. اطلاعات حاصل از سنجش ترکیبات آلی فرار از نظر پیش‌بینی میزان تأثیر مجاورت یا ترکیبات منتشره در محیطهای بسته قابل‌ توجه است.

 ترکیبات فرار مانند تری هالو متانها (THM) که در جریان کلر زدایی آب شرب تولید می گردند و ترکیبات بنزن، اتیل بنزن، تولوئن و زایلن (BTEX)  و متیل ترشیو بوتیل اتر (MTBE) در آب آشامیدنی از جمله آلاینده های مهم محسوب می شوند.

 

 

 

معرفی دانش پژوهان پایش امین

 

 

شرکت دانش پژوهان پایش امین با هدف ارائه خدمات تخصصی، آزمایشگاهی و نیز مشاوره فنی و مهندسی در زمينه اندازه گيري هاي آلاينده هاي محیط زیست و بهداشت حرفه اي  تاسیس گردید.

 

ادامه مطلب...